Blåbärsskogen



Jag och farbrors fru och även min granne, for iväg till blåbärsskogen idag på e.m.
For till samma ställe som ifjol, bara strax ovanför byn, efter Gällsåbergsvägen.
Fanns inte lika mycket och fina bär som ifjol, men vi hittade endå en del.
Tror jag fick med mej ca 3 liter hem iallafall. Det räcker lagom till någon paj, några muffins och smoothies!

Fick ett recept av Linnea på Fislimpa :) igår, så den provbakade jag idag. Mycket god! 6 limpor vart det.
Är så fruktansvärt less på brödet från affären, så nu ett tag framöver får det lov att bli hembakt.

Ne, nu är det dags för dusch och sängen!
Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Frida

mums, fislimpan låter intressant :)

blåbären får det att vattnas i munnen på mig!

2009-08-18 @ 18:44:19
URL: http://ibakhuvudet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0