Hallongrottor

Idag har jag bakat ett gäng Hallongrottor, eller drottninggrottor kanske man ska kalla dom när jag nu
fyllde dom med drottningsylt istället för hallon.
Småa tyckte pappa, men då får man väl ta två istället? :)


Pappas gamla slitna kaffekopp, säkert från farmor´s tid. Pappa har en egen liten
trädgårdsgrupp under körsbärsträdet där han sitter och fikar om dagarna ....



 
Formarna kommer från [kala:s får:m] Tryffelformar, Hamngatan 10
Blir så mycket roligare med skojjiga formar! Eller hur!?
Receptet hittade jag på förpackningen.

Hallongrottor, ca 40-50st
125gram smör och 3/4dl socker vispas poröst.
Blanda 2dl vetemjöl, 1/2dl potatismjöl, 2tsk vaniljsocker och 1tsk bakpulver.
Tillsätt det i smörblandningen.
Tag upp på mjölat bakbord och rulla till små bollar och lägg i formarna.
Gör en liten grop i varje och lägg en klick sylt i varje grop.
Grädda i 200grader i ca 10 minuter.

Jag fyllde nog mina grottor liiite väl :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0